Ne/ja, razbijalka mitov

Ne/ja brska

Ali ste vedeli, da so pred evropskimi volitvami v EU začela veljati nova pravila političnega oglaševanja?

Pred volitvami v Evropski parlament, ki bodo v državah članicah potekale med 6. in 9. junijem, so v Evropski uniji začela veljati nova pravila za politično oglaševanje. Določajo skupne standarde o preglednosti in ciljni usmerjenosti političnega oglaševanja.

To bo državljanom omogočilo lažje prepoznavanje sporočil, ki skušajo vplivati na njihovo mnenje in politične odločitve, poudarjajo v Bruslju in dodajajo, da nova pravila spodbujajo odprto demokratično razpravo ter svobodne, poštene in stabilne volitve.

Politični oglasi morajo biti jasno opredeljeni kot taki, pri čemer je treba navesti, kdo jih je plačal, po kakšni ceni, s katerim volilnim ali zakonodajnim postopkom so povezani in ali so ciljno usmerjeni.

Države članice morajo v skladu z novo uredbo vzpostaviti mehanizem obveščanja o problematičnem oglaševanju, vse spletno politično oglaševanje pa bo shranjeno v spletnem oglaševalskem imeniku. Uredba omejuje tudi zlorabo osebnih podatkov.

Da bi volivce zaščitili pred manipulacijo, je spletno politično oglaševanje na podlagi osebnih podatkov možno le z izrecnim in ločenim soglasjem.

Za zaščito evropskih demokratičnih procesov pred tujim vmešavanjem nova uredba tri mesece pred volitvami ali referendumom prepoveduje sponzoriranje oglaševanja iz držav zunaj EU.

Z novimi predpisi bo politično oglaševanje preglednejše in bo zagotavljalo močnejšo zaščito pred tujim vmešavanjem in manipulacijo, je ob tem poudarila podpredsednica Evropske komisije za vrednote in preglednost Verja Jourova.

Našteta pravila veljajo že za letošnje evropske volitve, od 9. oktobra 2025 pa bodo začeli veljati preostali deli uredbe, vključno z obveznostmi glede preglednosti, ki veljajo za ponudnike storitev, posebnimi pravili o varstvu podatkov in režimom spremljanja.
10. 4. 2024 EU Ne/Ja